Kisah Demam

|
Kisah demam yang teruk ini bermula pada pagi Isnin yang lalu. Aku bangun dari tidur, badan ku sejuk-sejuk panas, kepala pulak pening…. aduh.. memang nak demam la. So sampai je kat sekolah aku terus beli 100plus satu tin.

Rabu malam aku pun pergi la ke Klinik Perdana amik ubat and cek skit2… Doc bagi MC satu hari. Boleh jugak aku rehat kat rumah. Doc pesan suruh self quarantine kat rumah kalau nak keluar rumah kena pakai mask. Orait doc, thank you.

Demam aku masih lagi x ok ok… xde pn menunjukkan tanda-tanda untuk pulih lagi. Ubat dah nk habis. Esok aku nk kena obeserve 2 kali. Oh tidak!… Kalau ikutkan hati nak je cakap kat guru pembimbing ngan lecturer xpayah observe and isi form penilaian tu ikut suke je.. xkisah la markah, aku xlarat nak prepare.. ape lagi nak terjerit-jerit dalam kelas tu. Memang aku ada perancangan nak kasi the best untuk last observe ni, tapi dengan keadaan aku sekarang ni macam mana aku nak buat semua tu??


Hari ni aku nak pegi amik mc lagi, kalau boleh untuk satu minggu terus… sambung ubat lagi. Aku nak balik rumah… kat rumah ada orang jaga aku, kat cni aku kna jga dri sendiri je a..

Dek kerana demam ni banyak kerja yang tertangguh, contohnya, nak tulis blog ni, nak siapkan RPH. Baju pun x terbasuh… aku pelik la kenapa masih rasa tak larat n macam demam walaupun badan aku dan berpeluh, basah baju aku berpeluh… tapi masih lagi demam. huhuhu…. pening tul aku…

Aku harap demam ni x lama sebab aku mahu menyambut ketibaan Ramadhan yang penuh berkat ini dengan kesihatan dan kesempurnaan. Korang di luar sana tu doakanlah aku moga aku cepat sembuh…..

blog comments powered by Disqus